Functioneel en Technisch beheer

site en winkel optimaal Beheren

Als eCommerce ondernemer hoef je geen verstand te hebben van IT, omdat je kunt vertrouwen op de Beheer-professionals. Het beheer strekt zich uit tot in de winkel. Technisch beheer voor de systemen, Functioneel beheer voor de software en Webshopmanagement ondersteunt de webwinkel. 

Uw webwinkel en site worden eigenlijk voortdurend 'geplaagd' door nieuwere versies van de software en door zogenaamde updates. Steeds weer hoor je over sites die gehacked worden, omdat de software niet was voorzien van die laatste updates. Als ondernemer bent u ook verantwoordelijk voor de veiligheid van de gegevens van uw klanten. Dit alles op orde houden, doen onze applicatiebeheerders graag voor u. Of het nou Magento, WooCommerce, Shopify of welk andere pakket betreft, we staan voor u klaar.

Naast die 'technische' issues heeft een webwinkel allerlei functionaliteiten die ingesteld moeten worden. Bijvoorbeeld productgroepen maken, of accounts wijzigen, extracten aanleveren en toezien op juiste werking van bijvoorbeeld het laden van assortimenten. Allemaal zaken waar uw eigen WebShopAssistentie 'functioneel beheerder' verstand van heeft.

Performance, ofwel de snelheid van uw site en winkel is het derde gebied waar WebShopAssistentie beheer u bij ondersteunt. We hebben die kennis van databases, van Linux server inrichting en alle web technologieën, zodat we uw webwinkel en websites altijd perfect op orde kunnen houden. 

Functioneel Beheer

Functionele beheerders van WebShopAssistentie zijn er voor u, om:

  • Artikelbestanden aan te passen en te laden
  • Attributen en opties in te stellen
  • Coupons en acties in te stellen
  • Merken en merkpagina's toe te voegen
  • Banners en ander materiaal aan te brengen
  • De jaarafsluiting te doen en u van analytics en rapportages te voorzien
  • Problemen met artikelen op te lossen
  • Vraagbaak te zijn voor hoe u het onderste uit de kan van uw winkel of site haalt
  • Probleemoplossers tussen uw systemen kassa's, ERP, Wholesale en die van andere leveranciers
  • De ondernemers en medewerker te helpen online commercieel te worden
  • en meer

 

mannen aan het werk met computers
dame aan het werk met computer

aanvullend Functioneel Beheer inhuren?

Er zijn goede redenenen voor:

  • Zodra uw winkel live is, is er een tijd van drukte; bestellingen, verzenden, operationele zaken
  • Waardoor de webwinkel zelf weinig aandacht kan krijgen
  • Veel ondernemers zitten dan nog met opleiding of training van de medewerkers en dan is steun van een professional welkom
  • Om een succesvolle webwinkel te zijn, heeft u medewerkers op niveau nodig óf u kunt hulp van de professionals van WebShopAssistentie inzetten
  • Tijdens vakanties, ziekte, zwangerschapsverlof, etc.
  • Schaarse deskundigheid
  • Deeltijd activiteiten
  • Bij uitbreiding van uw activiteiten
  • Om gewoon minder kosten te maken
  • Om aan security en GDPR verplichtingen te voldoen

Technisch Beheer 

De Technisch Beheer afdeling van WebShopAssistentie verzorgt het technisch onderhoud aan de systemen.
Door deze activiteit heeft u als klant, geen technische kennis nodig om de vaste winkel en webwinkel te voeren:

  • In bedrijf nemen nieuwe servers
  • Herplaatsen van webwinkels naar juiste servers
  • Dat systeemsoftware op juiste niveau is gepachted  
  • Dat er een correct uitrol is van nieuwe releases
  • Dat distributies correct geïnstalleerd zijn
  • Maken en beheren van backups
  • Het optimaliseren van caches, geheugengebruik en processorbenutting
  • Het instellen en regelen van cron jobs
  • Het aanbrengen van juiste permissies
  • Het aanbrengen van mounts en symlinks
  • Het installeren van SSL en andere mods
  • Ondersteuning van de klant bij technische issues

Service level agreements

TEchnisch beheer

Alle afspraken omtrent het gestelde service niveau worden vastgelegd in een Service Level Agreement (SLA).

SLA 8x5
Deze 8x5 SLA verzorgt uw server op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00.
Standaard worden de diensten op de servers bewaakt. Actief ingrijpen (interventie) bij eventuele incidenten vindt normaliter alleen in kantooruren plaats.
We kunnen op verzoek ook buiten de kantooruren ingrijpen. Dat wordt bij deze SLA dan apart in rekening gebracht.

  • Binnen kantooruren:
    • Service Venster binnen kantooruren
    • Service nummer binnen kantooruren
    • Actief ingrijpen binnen kantooruren
    • Inregelen & controle backups binnen kantooruren
    • Tijdbesteding 60 minuten per maand
  • Monitoring en SMS notificatie
  • Backups en opslag:
    • Opslag 15 GB
    • Dagelijks backup database 23:00
    • Wekelijks backup foto's Zondag 23:00
  • Server Security updates:
    • Maandelijks
    • €65,00 per uur
  • Alles kan in overleg worden aangepast

SLA 23X7
Bij de 23x7 SLA verzorgt uw server ook buiten kantooruren en in het weekend. Praktisch gesproken grijpen we ook in op uw servers bij eventuele incidenten buiten kantoortijden. Buiten kantoortijden en in weekend worden in principe alleen hoge prioriteit incidenten verwerkt. Lagere prioriteit incidenten worden dan gedurende kantoortijden opgepakt.

  • Binnen/buitenkantooruren:
    • Service Venster 23 uur per dag
    • Service nummer 24x7
    • Actief ingrijpen binnen én buiten kantooruren
    • Inregelen & controle backups binnen én buiten kantooruren
    • Tijdbesteding 90 minuten per maand
  • Monitoring en SMS notificatie
  • Backups en opslag:
    • Opslag 15 GB
    • Dagelijks backup database 23:00
    • Wekelijks backup foto's Zondag 23:00
  • Server Security updates:
    • Maandelijks
    • €85,00 per uur
  • Alles kan in overleg worden aangepast

Maatwerk SLA's
Voor de op maat gemaakte platformen en interfaces of als u speciale wensen heeft, kunnen ook aangepaste SLA's afgesproken worden.

Datacenter SLA's OVH.COM
De servers (colocatie) en leased servers van kwaliteitsleveranciers staan op A-lokaties.
De laatste jaren voornamelijk van OVH.Com. De hosting SLA's zijn afgeleid van deze Datacenter SLA's.

Lees hier over de server/netwerk verplichtingen en rechten aangegaan ten behoeve van uw servers.  (ovh-sla's)

 

MONITORING EN BEVEILIGING

In de online wereld zijn de ecommerce systemen doorlopend in beweging. Assortimenten worden geladen, orders en facturen worden gecreëerd en de databases ontvangen en verwerken duizenden transacties per dag.

Daarbovenop is er een constante druk en dreiging van de kwaadwilligen die proberen in te breken in de webwinkels. WebShopAssistentie monitort de systemen om zodoende problemen voor te zijn en direct in te grijpen bij problemen.

En met succes: in de afgelopen  jaren hebben zich geen majeure incidenten voorgedaan en zijn er vele duizenden incidenten opgespoord en aangepakt. 

Zo zijn er een paar dingen standaard bij WebShopAssistentie: De productiesystemen (de servers waar de webwinkels op draaien) zijn afgesloten. Zo garanderen we dat elke dag duizenden consumenten in de winkels kunnen bestellen.

We hebben er niets aan flexibiliteit ervoor ingeleverd. Grotere winkelbedrijven hebben een eigen 'stage' server. Daar kan de nieuwe collectie worden voorbereid en 'automatisch' in productie worden genomen. (OTAP).

Wij adviseren u graag over optimale zekerheid en beveiliging van uw webwinkel.

Maximale prestaties

De database specialisten werken nauw samen met de server administrators om de systemen maximaal te laten presteren. Doorlopend worden de ecommerce systemen geoptimaliseerd om de maximale prestaties te leveren. Met name de tuning van de Drupal, Magento, MySQL, Varnish, Apache keten zijn nodig om webwinkels de 'onder de 2 seconden' prestaties te laten leveren.

mysql

Meer weten? Neem even contact met ons op.